Snön kom iallafall

Idag har jag roat mig med att skruva i brodd i skor som han snart gått tiden ut på.. Hehe, tålamodet tröt ordentligt vid tredje hoven, eftersom min snälle häst inte orkar hålla upp sina ben själv. Han formligen hängde med sina typ 700 kilo i mitt knä, på varje ben. Fick göra nya gängor i varje hål, fyra i varje hov för att brodden ens skulle passa lite grann för att skruvas i. Några satt inte helt perfekt, men det var iallafall bättre än ingenting alls. Igår kom killen in med sitt täcke (som någon eller några hagkompisar har roat sig med) hängande efter sig, hehe, nya täcken en gång i månaden. Han hade även hunnit bli kall också, så lite stel i bak var han. Tidigare hade våra stalljobbare även sett att han haltade, men jag tror det berodde på snöstyltorna de bygger upp. För idag visade han inga som helst tendenser på att vara vare sig stel eller halt. Min bäbis behöver bara en varm rygg så mår han hur bra som helst! Jag har inte varit ordentligt i stallet sen i mitten på förra veckan då jag hade en ordentlig släng av influensan och nu hann jag verkligen börja klättra på väggarna. Men, måste ta det lugnt åtminstone ett par dagar till, så Volts har fått vintervila nu, och över helgerna nu kommer det nog vara.. Så får vi hoppas på bättre underlag till efter nyår, tex att det fryst på lite och kommit en aning mer snö, för nu är det verkligen vidrigt att gå i leran! Vill ha grushagar, eller åtminstone grus vid ingångarna... Mhmmm!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: