Nyår!

Lite tråkigt att jobba på nyårsafton, men blir bra pengar på det.. Så står ut för nu.. Nästa år böööör vi vara lediga. Något jag inte kan med på nyåret är alla satans smällare och raketer som folk är tvungna att köpa o elda upp. Jag har oxå gjort det och kommer säkert göra igen. Meeeen, jag är måttlig. Jag köper endast ett litet paket med kanske tre, fyra raketer. Sen tänder jag dom på tolvslaget. INTE en vecka, dag eller timme INNAN, INTE en timme, dag eller vecka EFTER tolvslaget. Punkt. Redan ledsen för dom djur som är otroligt rädda för detta, att dom inte får lugn och ro. En del blir så rädda att dom dör. Jag skulle förmodligen lklara mig helt utan att skjuta raketer. Men det tillhör vår (allas) tradition, så för dom som bara skjuter raketer på tolvslaget, en eloge. Er andra - skaffa en annan hobby än som pyroman. Det finns andra altermativ än att skjuta raketer. Till exempel, de kinesiska ljuslyktorna. Sååååå vackert det också! Och jag har inte hört eller sett någon som blivit rädd för dessa. Det kan säkert hända olyckligheter med dessa också, det gör det ju med allt, till och med konservöppnare. Men, i mindre utsträckning än med raketer. Elvis bryr sig inte nämnvärt om raketer, han är mest arg för att det går mycket folk utanför. Som pratar! På hans gata! Haha! Hur som helst, hoppas människor får sig en eller två tankeställare av alla foton som visar de missöden en raket kan ställa till med! image




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: