Senskada eller inte?

Igår morse när jag skulle släppa ut så gick Volts väldigt illa igen, bättre efter att såret var rengjort och helt bra när de hade fått komma ut i hagen. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om hans sår och ben. Det är lite svullet, kotan och benet, men inte alls som det var när det precis hänt. Han går helst på tån dom första stegen, men sen stödjer han på hela hoven. Är det någon som har erfarenhet av en senskada som kan tala om "symptom"? Har pratat med veterinär som tror att det mesta beror på sårets omfattning, att han har ont i såret och skulle det bli mycket sämre så skulle Göran komma på stört! Så ingen tror att jag skiter i hästens välbefinnande. Utan gör bara som fackmän har sagt. Har varit i kontakt med tre veterinärer som utan att ha sett såret säger att det inte borde vara någon överhängande fara då en sena som är av gör att hästen haltar rejält och hela tiden. Jag ska vänta ut såret först och främst, fortsätter han att halta när det är hyffsat läkt så är det en annan femma. Veronica tyckte inte heller det borde vara nån fara och hon har varit med om mycket och har sett hur han rör sig. Jag har inga som helst förhoppningar på att han ska bli bra igen, då jag misstänker att det är det värsta som kan hända som har hänt. Men sån är jag, alltid det värsta liksom. Och med den otur jag har haft den senaste tiden så är det bara faktum att jag borde oroa mig. Satte en sista dag nästa vecka, är inte såret bättre och hältan blivit värre så är det Ulltuna som gäller, känner jag! Såret ser iallafall bättre ut även om det fortfarande är äckligt och den där skinnfliken har växt ihop ordentligt igen så nu är det bara att vänta och se. Men det värker i hästmammahjärtat iallafall, hur kan detta drabba ju2012-03-26 15.33.51st mig, just nu??  




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: