En onsdagstanke.

Känner mig lite sådär pysslig igen. Kanske för att jag bara hann med det nödvändigaste i stallet idag. Mocka, rida och fixa med höleveransen. Imorgon har jag nästan hela eftermiddagen på mig, dels ska jag ta ett ordentligt pass på ridbanan med Ohio och sen fixa lite runtomkring. Har sjuk ångest också, jag hann inte tvätta bettet. Det är ju inte någon större fara, eftersom jag 9 av 10 gånger värmer bettet med varmvatten innan och är bettet det minsta skitigt så skrapar jag bort och tvättar det noga innan jag värmer det. Så det är bara mitt eget samvete det är fel på alltså. Jag hänger/lägger ALDRIG in skitiga saker, det funkar bara inte. Jag tror att om man frångår sina vanliga rutiner, speciellt runt hästarna, så är en skada närmare än man tror. T.ex. att gå från att putsa av tränset efter varje ridtur till att göra det mer sällan så går det ju snart sönder, torkar sönder. Och vad händer då, jo ett sidostycke kanske går sönder under ridturen, olyckligt. Eller gå från att tvätta benskydden efter varje tur till att göra det när de är som mest skitiga. Vad händer då? Jo, förmodligen hinner benskydden skava sönder ett ben eller två innan man tvättat dom. Just detta. Jag vill inte bli disträ!! Så nu har jag ångest. Haha.. Vilket jäkla bekymmer va?! Min onsdagstanke!

Ordning och reda, tack!

wpid-IMG_20130208_073644.jpg




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: