Dåligt väder?

Alltså. Efter dom här vidrigt varma dagarna så längtar man verkligen efter att det ska regna, luften ska klarna, att det blir svalare ute! Jag hoppas verkligen att dagens regn som verkar vara på ingång kan leverera just det! Mest för att både vi människor och hästarna inte ska plågas av det när vi ska röra på fläsket..
 
Som jag sa häromdagen, så har jag ett mål med Zammie, att öka ridbarheten! Hur jag ska komma dit har jag en ganska klar plan med. Och just nu är fokus på att sätta igång, försiktigt! Hon har inte varit skadad eller något, men jag vill ha en mjuk och försiktig start för högsta hållbarhet. Så, vi tömkör tre dagar och rider två, det är ungefär min plan. Och tömkör, ja det förstår ni kanske att det sker på ridbanan. Inte det optimala att trassla där nere för ofta egentligen, tycker jag inte, men att tömköra ute när vi inte är helt synkade och Zammie inte kan allting än känns lite för risky. Sen ridningen. Det är skog och backträning. Rida mitt i skogen helst, inte längs stigar, utan lyfta på fötterna-träning! Och backar. Ja det har vi ju egentligen inte så gott om, men får ta tillvara på dom vi har eller åka iväg och rida i Lännaskogarna, för där finns det rejäla backar och även långa skogsvägar att konditionsträna på. I och med skogsridning och tömkörning hoppas jag kunna bygga en bra grund för oss. En bra kondition och en bra styrka. I efterhand kommer en av tömkörningsdagarna bytas ut mot ridpass på ridbanan, eller uteritt om styrkan att trimma inte riktigt finns där än..
 
Jag hoppas att jag kommer klara det här!

Elin & Zammie och Veronica & Nisse från igår!
 



Emma Malm
http://emmamalm.com/ | 2014-07-30 @ 18:23:31

Ja att ha en egen "tabeslutare" eller en som tog bort allt det oviktiga kring beslut skulle vara toppen. Så skulle man mycket fortare komma fram till målet. Eller ja, det bäste är väl om de bestämde målet också=)Men du har ju en klart mål och plan med Zammie så det ska nog gå vägen=)




Sofia Johansson
http://soffiajohansson.blogg.se/ | 2014-07-31 @ 12:18:15

Du ät så klok min vän:) stort lycka till





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: