JAG VILL PLUGGA

Och hur svårt kan det vara?!

Nu när jag väl kommit på, eller ja, nästan iallafall, vad jag vill plugga så ställde jag återigen frågan till CSN om hur det skulle bli om jag gick en utbildning på heltid med studiebidrag/lån.. Eftersom sist jag pluggade så "hoppade jag av" och saknade således 60 poäng för att få bidrag/lån nästa vända jag hade funderingar på att plugga, vilket var för tre år sen.. Kan det ha ändrats? Ifall det inte hade det så var min tanke att läsa en 100poängskurs över sommaren, ala "fastmode". Men, får tillbaka ett svar att jag måste ompröva hela grejen, det vill säga att jag måste söka kurser, för heltid, för att sen söka csn. Funkar det inte så är ju hela grejen spolad, jag menar en heltidsutbildning börjar först till hösten ju. Känns detta något smidigt alls? Jag fick svaret häromdagen, det dröjde en himla tid innan jag fick det och då jag hade väntat mig om dom kunde svara JA eller NEJ på om jag måste läsa upp dessa 60 poäng så kändes svaret totalt värdelöst. Och jäkligt krångligt!

Nepp. Så, nu får jag sätta mig ner med en enstaka kurs, så jag åtminstone täcker upp dessa 60 poäng och kanske söka mig in till vårens kurser (om jag inte snabbar mig på), om någon startar då alltså. Man blir helt enkelt väldigt less på all jäkla byråkrati som måste vara HELA jäkla tiden. Ungefär såhär känns det:

Student-+-Dying-Studying





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: