Todays work!

Sen kväll. Men har gjort allt mellan himmel och jord idag! Har faktiskt haft en kanondag, trots sömnbristen. Imorn är det ledigt igen, fram till på fredag! Snäll som jag är (OFTAST) så startade jag både diskmaskin och tvättmaskin och drog till stallet. Där jag också var när dom var klara. Så min sambo skötte markservicen idag, tills han var tvungen att åka och jobba mitt pass. Haha, ja mitt pass ja! Jag skulle ha kört idag, men eftersom hovslagaren var här så ville jag inte jobba just då. Tanken var egentligen att vi skulle bytas av när jag var klar. Men nu är klockan 21.50 och passet varar till 00.00, så jag tror inte det är någon ide. Stackars snälla sambon! Som sagt så passade jag upp hovslagaren. Vi upptäckte idag att Zammie haft en hovböld, som gått ut mitt på hovväggen. (Glömde ta kort) Men hon har inte visat minsta hälta eller ömhet, så det var ingen fara med det. Nu är det torrt och fint, öppet liksom. Inget stort hål heller. Så bara att hålla under uppsikt.. Det var väldigt längesen jag hade en häst som fått en hovböld, så det kändes som något nytt!

Före:

2014-06-29 14.47.30

Efter:

2014-06-29 15.35.18

Ingen större skillnad, men skönt att fått det gjort! (Sen såg jag inte att mitt finger är på hörnan av bilden, så ha överseende med det, tack.. Haha!) För övrigt så trodde inte hovis att hon var rent fullblod. Då dom flesta fullblodsfötter är platta och dåliga. Hennes är riktigt fina och bra kvalitet i jämförelse! Skönt att höra!

Just ja, sen hjälpte jag Yrsa att sitta på Forysta för första gången igen efter flera månader och förlossning mm. Nu var det dags och stackars Yrsa var nervös för att ALLA (givetvis precis varenda en) var i stallet precis då och det är faktiskt inte speciellt kul att bli "granskad". (Jag själv var mest nervös att Forysta skulle bocka av henne eller något i den stilen)

Det gick i allafall jätte jätte jätte braaaa! Forysta är en väldigt godmodig häst, sådär så man faktiskt blir väldigt impad av henne. Jämför jag med min, så är det inte alls så, även om Zammie är superdupersnäll också, så är hon mer uppe i det blå emellanåt (i hjärnan) och vimsig liksom.. En sån häst kallar jag inte godmodig, bara vimsig!

2014-06-29 15.45.22

 



Enlia
http://nattstad.se/enlia | 2014-06-30 @ 13:03:27

Hej! Vi har dragit igång en frågestund där vi lottar ut en länk bland kommentarerna, ställ gärna en fråga!
Kram!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: