A bit of time..

Hej ni!
 
Ser att ni är ett gäng som hänger kvar här, fast jag inte uppdaterar regelbundet och det är jättekul att se!
Jag har inte varit ett dugg inspirerad av någonting under sommaren, speciellt inte att blogga. Och det för att jag knappt gjort något med hästarna, ingenting som är speciellt värt att skriva om iallafall.
Jag tappade lite av koncentrationen när dom gick ut på bete och samtidigt så hände det så många andra grejor i mitt liv att hästarna blev lite åtsidosatta. Sen har det fortsatt att hända saker preciiiiis hela sommaren, har det inte hänt något så har jag sett till att det gjort det!
 
Först började jag renovera min cykel. Blev klar med det och nu har mamma den eftersom jag till slut insåg att jag förmodligen inte skulle använda den så mycket. Sen fortsatte det med att jag fixade grejor till bilen för att fräscha upp den lite. Blev dock aldrig helt klar med det för att det blev så varmt att man inte hade lust att greja med det och när värmen försvann så har det ju regnat i princip varje dag. Sen köpte jag ju en vagn till Ninja, helt klart sommarens bästa köp! Den behövdes fräschas upp, sagt och gjort. Nu är den klar och står i pappas garage i väntan på att köras till stallet.
 
Mellan allt detta så har vi hjälpt båda mina föräldrar med deras respektive hus/trädgårdar och även Pierres föräldrar som behövde hjälp att måla om huset, hjälp med halvtrasiga bilar och sånt. Ah, ni kanske förstår att tiden för varken mobil eller dator funnits och dom stunder man har varit inne så har det varit prioritet att ta det lugnt. Vi har knappt haft tid att städa och tvätta här hemma ens. Tur är väl att vi mest bara varit borta så det har inte blivit så stökigt!
 
Nu har vi två veckor kvar av våran "semester", givetvis hoppas jag ju på lite mer sol och mycket mindre regn än som det har varit. Men nu ska jag sätta igång bägge tjejerna, Molly ska komma upp i skogsmullekondition och Ninja ska börja tömköras igen. Jag har nog ingen riktig plan kring detta, men så fort jag fått igång aktiviteten så ska jag tänka igenom hur jag ska göra och vad våra mål är!
 
Närmaste planen är att denna vecka få lite ordning på prylarna i stallet, som blivit dammiga och fått äckligt fågelbajs på sig. Smörja och pyssla det vill säga! På fredag (tror jag det var) kommer hovslagaren och sen är det jobb i helgen igen. Jag hoppas kunna uppdatera er nu med mer vad som händer här och lite annat! :)
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: