Stog på öronen!

Om det är ett bra sätt att ladda upp för att jobba natt i helgen vet jag ju inte om jag kan hålla med om riktigt.. Men idag lyckades jag fara i backen när jag red ut på Molly med Yrsa och Forysta.
Som vanligt rullade sadeln och jag hade spänt så hårt som jag anser att man bör göra. Men när Molly hoppade i sidled för att hon blev rädd för något så rullade sadeln för mycket åt höger. Sen var det ett faktum. Jag hade inget att hålla mig i och Molly la en volt åt vänster så då kände jag att det bara var att släppa och trilla. Det gick inte fort eller gjorde ett dugg ont, men jag lyckades landa på ena tummen. Konstigt nog. Så den är svullen och gör förbannat ont nu. Molly drog en galopp en bit bort men kom skrittade tillbaka med sadeln på sned och ena tygeln runt frambenet. Ena stiglädret hade hon trampat bort från sadeln men allting var helt iallafall!
Vi tog korta vägen hem och jag lät henne trava för att bli av med irritationen, något som störde både vid bakbenen och i huvudet. Och sista biten hem släppte det iallafall.

Frågan jag ställer mig är varför jag inte gjort något åt sadelfrågan tidigare. Varför vänta till det verkligen händer något?!  Nu gick det ju väldigt bra så jag ska inte säga att det var någon katastrof direkt, men det kunde ha blivit tråkig utgång också. 

Jaha ja. Då har jag något att fundera kring på jobbet i helgen när vi har det lugnt. Jäkla skit!! 




Maria Larsson
http://allamarsvin.blogg.se/ | 2015-08-28 @ 16:44:37

Skönt att det gick hyfsat bra iaf!

Svar: Ja, det håller jag med om! Med min tur så hade det lika gärna kunna gå käpprätt.. :)
Emelie Andersson




Melanie
http://varmblod.blo.gg/ | 2015-09-07 @ 09:05:54

Usch då! Skönt att det gick bra i alla fall :) Men va konstigt att sadeln åker sådär... Är det säkert att sadeln passar henne? Ligger sadeln bra sägs det ju att den inte ska glida minsta lilla, även om sadelgjorden inte är spänd :)

Svar: Tack! :D
Nej den ligger inte alls bra på henne längre, så vi är på jakt efter en ny! :)
Emelie Andersson





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: