Sällskap igen!

Även idag for vi ut alla tre, så himla trevligt med sällskap!
Vi körde lite backträning, precis vad Molly behövde!! Hon blev väldigt böjbar och lysande väl mellan skänkel och hand. Herrejösses!
Jag strävar efter att hon ska vara lyhörd, för både hand och skänkel. Nu är hon ju lyhörd för skänkeln, men det är vanligtvis med ett deluxetillägg. Hon stressar gärna upp sig om man rör för mycket på skänkeln och det är det jag vill ha bort, hon ska lyssna men behålla lugnet och det var precis så det var idag! Jag kunde styra upp henne genom sits och skänkel utan några som helst oklarheter! Munnen däremot är stark och motsträvig till en början på alla ridturer, sådär att man verkligen måste ta i för att ens kunna bromsa eller göra halvhalter. Idag kunde jag länga tyglar en dm men ändån bibehålla en fin form och full kontakt. Dock försökte hon som vanligt smygöka vid flera tillfällen, men halvhalterna blev så bra att dom nästan blev överdrivna.
Gud vad nöjd man kan vara efter en vända i skogen då! Det får bli mer knallande i blåbärsris uppför och nerför, det såg ju jag! Skulle tro hon har träningsvärk imorn! :)

Körde till Eskilstuna och hämtade foder idag, så dom har att äta resten av månaden oxå! Nu är det bara hö kvar, men det blir nog inte förns nästa helg kanske. 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: