Sadel igen?

Jo just ja. Jag har glömt bort att presentera min nya sadel.. Eller ja, bättre begagnade.
 
Det är en Zaldi Star, som faktiskt ligger helt okej på Molly. Man kände när den lades på henne rygg att den "platsade", den föll liksom på plats direkt. Och jag har varit väldigt noga med att känna igenom henne rygg efter varje användning så den inte orsakat något obehag och jag har inte märkt nånting alls. Yrsa masserade henne häromdagen och även hon tyckte att hon blivit mycket finare i ryggen sen hon började massera henne. Gott tecken! Sadeln är himla skön att rida i och passar mig ganska bra trots att det är en "hård hoppsadel".
Däremot så har jag inga förhoppningar att den ska fortsätta passa sen när hon börjat bygga mer muskler, så jag är nog beredd på att byta sadel vad det lider. Men hoppas vi kan kampera ihop ett tag till vi och Zaldin!
 
 
 
Ursäkta den konstiga kvaliten på mobilbilden, orkar inte redigera heller, så ni får stå ut.
Det jag saknar nu är en lädergjord, ett par kortare stigläder och ett par Bow Balance-stigbyglar. Det står ganska högt på köpelistan nu, men det jag har fungerar så det är inget jag måste ha idag.
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: