Ett till morgoninlägg.

Godmorgon!

Jag fick iväg sadeln med posten igår i sista sekund, puh! Nu känns det lite lättare, ingenting som MÅSTE göras förutom att åka till stallet idag.

Hade på planeringen att träna lite från marken med Ninja, men det skulle vara skönt att komma ut på en tur med Molly också, såhär innan vi åker bort i helgen. Så jag väntar med att bestämma mig för vad som händer tills jag är i stallet, för jag vet vid det här laget att precis allt kan hända innan jag ens tagit mig dit. 

Igår stannade jag till på Granngården i Sala, skulle kika om dom hade nåt roligt bara. Det höll på att sluta med ett gäng täcken då de hade rea på Horseware. Men som vanligt så stämde inte storlekarna och dom som hade passat var fleece med helhals till Molly och vad ska jag med det till?! Nä, det blev en burk med Kraffts Stress Relief bara. Den ska Molly få som komplement till våran "ensamträning", då jag inte riktigt kommer åt det där sista, att hon ska förbli lugn när en häst försvinner. Nog för att hon blivit tusen gånger bättre, förut gick det knappt att få in henne från hagen ensam och kom hon väl in så kastade hon sig i boxen och bara skakade och skrek efter sina kompisar. Likaså även på stallgången, så det var ren livsfara att pyssla om henne då. 

Men nu står hon snällt på stallgången och lämnar man henne i boxen så går hon några varv och gnäggar några gånger. Men det där sista handtaget, för att hon ska kunna stå ensam i boxen/hagen behöver jag hjälp med. Om det där tillskottet från Krafft hjälper så kommer jag successivt plocka bort det sen och såklart även fortsätta att träna henne på att vara ensam, så håll tummarna nu!

Nu är det dags att köra lite skolbarn, jobbar heldag idag också, så det blir inte mycket till vila. 

Bild från igår. Innan min väldigt hela telefon dog.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: