Halverad päls..

Jösses. Idag var vi himla effektiva.
Mest för att jag försov mig. Helt otroligt, men vaknade inte förns elva..
Hur som, vi tog in hästarna och började med Forysta som "bara" skulle rakas på hals och bog. Gick hur bra som helst, hon tyckte att det kittlades närmast mankammen men stod som ett ljus hela tiden!
Mollys tur sen, hon stod o sov under tiden vi rakade Forysta så ljudet var ingen som helst fara! Och även hon stod som ett ljus hela tiden, bara första gången man la an klippmaskinen mot huden som hon såg skeptisk ut och när det började falla sjok med hår på golvet, det var läskigt. Men det släppte efter några drag! 

Härliga hästar vi har, är så stolt så jag spricker! Och skönt nu att ha det färdigt, första vändan iallafall. Lär bli minst en klippning till!



Första gången jag klipper henne och är så nöjd även om linjerna inte är spikraka! Men övning ger färdighet!

Nu jobba natt i helgen. Och försöka överleva den årliga marknaden som är här i stan! Vi hörs sen!



Katarina
http://saganomensaga.blogg.se/ | 2015-10-11 @ 19:49:27

På håll ser det väldigt bra ut i alla fall (;

Svar: Haha tack! ;)
Emelie Andersson





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: