Stick to the plan.

Igångsättningen av Molly går hur?!
 
Nu har det ju varit lite sisådär med Mollys igångsättning, emellan har det blivit tre, fyra dagars vila, sen igång två, tre dagar. Men man märker att hon sakta börjar ta sig. Inte alls samma flås som när hon kom hit, då klarade hon knappt av att gå mellan hagen och stallet utan att flåsa, än mindre när man satt på.
 
 
Jag kommer trappa upp tömkörningen vartefter. Vi har ju en liten "ridbana", som består av sand och träflis. Den är ganska tunggådd så det behövs inte många minuters träning innan hon kommer igenom där, kör som vanligt en massa övergångar och det går snabbt. Hon gillar att vara där också, där hon ser dom andra hästarna och inte behöver blåsa upp sig för nervositeten av vad som finns i diken och annat om man tömkör längs vägarna, så det har fungerat väldigt bra faktiskt!
 
Idagsläget har vi ju ingen sadel, så uteritter känns lite tafatt, även om det kommer göras barbacka emellanåt så är det ju inget direkt arbete eftersom min balans inte håller för hennes skumpiga trav. Så fort jag provat och köpt en ny sadel så blir det lite annat!
 
Så länge får ni gärna tipsa mig om övningar som vi kan göra under tömkörningen eller i övrigt från marken, så innebär muskel och konditionsbyggande!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: