Att smörja grejorna.

Kom på en sak. Häromdagen tog jag tag i det där att smörja allt läder. Eller ja, åtminstone det i skåpet. Struntade i sadeln, som inte riktigt används och smordes in överdrivet innan den hängdes undan. Hur som helst. Det mest ovärderliga jag har, Ekols Skinn och lädertvål i sprayflaska, hade tagit slut. Totalt slut. Så jag fick använda den mjuka geletvålen, något billighetsmärke tror jag. Och jag gillar den inte alls. Den kletar bara ut sig och skummar inte så som jag vill. Något irriterande, så det är prio ett. Att köpa nytt. Sen skulle jag behöva en annan typ av läderfett, det jag har är nog gammalt, så känns som att det lägger sig som en hinna över lädret bara eller så är det jag som inte gnor tillräckligt.. :)

lädertvål ekol_soap_spray_1211_09a

Edit Vet inte varför, men detta hade avslutats innan jag skrivit klart. Haha! Hur som helst, är tvungen att köpa nytt. Så nytt it is! Mer om det i ett annat inlägg!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: