Ändrad plan..

Fick sms att hovis åkte från Stockholm, tog en powernap och åkte sen ut till stallet. Tog in Zammie i boxen och började pyssla. Borstade av henne lite snabbt och lämnade henne sen i lugn och ro. Det märktes att hon njöt av att komma in, inte ett pip efter de andra hästarna och hon rörde inte höet utan ställde sig och vilade direkt hon ätit upp lite pelletsskrammel hon fick i krubban. Jag började plocka i ordning bland mina saker, ner i lådor och påsar. Jag har nu endast en kasse kvar som står på golvet som jag måste få ordning på, de är dels tvätt och lite annat grejs. Allt annat är minutiöst packat och ordnat i lådorna och de nya förvaringspåsarna! Så himla skönt!
Nu har jag ordning på sakerna och behöver inte lyfta på trehundra grejor för att få fram det jag behöver. En sjuklåda, en putslåda, en verktygslåda, en tränslåda, en benskyddslåda och en benlindelåda. Täcken ligger packade i påsarna med dragkedja, fleece/stalltäcken i en, tunna regntäcken i en, vintertäcken i en och i den fjärde påsen är det paddar och något täcke som inte fick plats. Jag ska som sagt köpa fler såna påsar, men lådorna räcker gott och väl!


Är väldigt nöjd med dagens insats. När jag höll på och pysslade med förvaringen så hörde hovis av sig och sa att han fastnat i köerna, så vi siktar på en insats med hovarna nästa måndag istället! Hoppas på mindre köer då! Zammie var hur som helst helt nöjd med att få vara inne en stund. Såg lite moloken ut när jag lämnade henne i hagen igen. Imorgon ska jag tömköra tänkte jag! Att promenera runt gården funkar väldigt bra, men ska hålla mig på ridbanan imorgon!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: