Helt på egen hand.

Herre min själ vad jag har slitit idag!!

Jag har ju kört natt i helgen, kom hem 04 imorse och gick upp vid tio. Åt en rejäl frukost och drog sen iväg till stallet och pappa. I stallet var det väldigt lugnt, hästarna verkar dåsiga av värmen som varit eller så är det att de går ute dygnet runt och har gott bete fortfarande.
Jag är så lycklig över vår lilla flock, dom är så himla harmoniska. Forysta är oftast den som kommer först när man kommer till hagen, främst när Yrsa är med då hon lyssnar till hennes vissling. Ninja är den som vill att man stannar kvar hos dom och Molly tycker att en stunds kli är helt okej. Dom tycker det är kul att komma in, få lite kraffs i krubban och bli ompysslade, så lugna och fina alltså! 
Idag blev det dock bara lite kli i hagen och en översikt på dom så alla var okej!
Efter det hängde vi hos pappa en stund, kollade av läget och fixade lite bilgrejor. Åkte och handlade årets megastorhandling på Coop Forum. Hem och packade upp, for vidare till Eskilstuna för att hämta ett par provpåsar med nytt foder till tjejerna.
Sen hem igen och tvätta kläder och klippa Elvis. Herrejösses säger jag bara! Nu är jag helt färdig, slut i kroppen som fortfarande är mörbultad sen avsittningen häromdagen.
Nu har jag placerat mig i soffan efter en dusch och ska inte lyfta ett finger till!!
Ska lägga upp en plan för Molly och Ninja i veckan så jag har något att sträva efter. Mina planer brukar oftast gå i stöpet men ska försöka hålla det något sånär iallafall.





Divorce your horse
http://divorceyourhorse.blogg.se | 2015-09-02 @ 09:52:56

Å så söt hund! Måste ha varit skönt att bli av med det långa håret :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: