Sömnlös?

Funderade på om jag skulle börja inlägget med ett Hej. Men nä, klockan är ju mitt i natten.

Jag har trissat upp min skalle (och kanske lite ställt om dygnet också), så jag har inte lyckats somna än. Det är lite irriterande faktiskt, men samtidigt ger det tid över att fundera. Vilket jag verkar göra bäst på nätterna!

Har försökt komma på en plan för morgondagen i stallet, som inleds med utsläpp och stallfix. Mmm, men sen då? Ninja ska tömköras, men vart? Molly behöver en ordentlig genomgång med borstarna, men är det tillräckligt?
Jag vill alltid ha en tydlig plan när jag kommer till stallet, dels för hästarnas skull men också för min egen. För hästarna är det för att man ska få kontinuitet i det man gör, inget ska förkastas. För mig själv för att jag har enklare att göra saker om jag har en plan att följa.

Jag har nästan hela dagen på mig att hänga i stallet, jobbar kväll men lär väl bli hungrig förr eller senare så riktigt hela dagen kommer inte tillbringas med hästarna.

Så.. Jag hoppas jag får ihop något sorts "schema" för hur min morgon kommer se ut!




Emelie
http://exaequestrian.wordpress.com | 2016-05-19 @ 10:33:37

Mitt tips är att tömköra i skogen, off road! Det är väldigt nyttigt för både häst och kusk, och hästarna tycker ofta det är väldigt roligt.





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: