Igår

Dåligt med bloggen igår. Hade körningar nonstop och på kvällen var det matlagning och tvättstuga som gällde, sen en långpromenad. Så roligt hade jag! Fick tag i Nina igår på dagen, så åkte ut mellan några körningar och slog en glimt på stallplatsen, det var jättefint! Gammalt med riktig charm, plus att stallet var avdelat i tre sektioner med tre till fyra boxar i varje. Det brukar vara lugnare när det är så. Dom har hästarna i hel flock och alla verkade så himla harmoniska, jättefint att se. Dom tar in eget hö, halm o havre direkt från bonden, och det bästa av allt som liksom avgjorde det hela är att allting ingår, in och utsläpp och allt foder. Kan bli riktigt skönt, man behöver aldrig känna oron att hantera andras hästar. Inget sagt att det är dåligt i Sundbystallet, trivs toppen där, förutom de urusla ridvägarna. Men, flera i stallet har unghästar, de flesta är bra hanterade, men fortfarande är det ynglingar och flera gånger så far benen i alla väderstreck, så lite oro har det varit! Jag är inte rädd av mig, men just att man är ensam i den dagliga hanteringen gör att jag inte tycker det är optimalt. Kanske lite bortskämd med att ställa mig där allt ingår, men det ger mig bara mer tid med Volts och så är det faktiskt lite längre att åka oxå, så det kommer nog bli riktigt bra iallafall! :) image



Alma
http://Teamdponnys.blogg.se | 2012-08-07 @ 22:15:42

Vilken söt häst! :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: