Low flow...

Hallihallå! Det är jul och nyårsvecka, antar att ingen har missat det?! Har haft en bra jul, ledig och allt! Ändån har jag inte lyckats sitta vid datorn alls.. Knappt. Konstigt att tiden bara försvinner. Och tråkigt, imorgon är ledigheten slut! Back to business people. Jobbar iofs bara 10-17.30, så det blir en mjukstart med sovmorgon! Ska egentligen bli skönt att komma tillbaka i rutin igen, jag gillar ju rutiner. Det gör mig lugn att veta vad som händer här näst! Vi jobbade ju helgen innan julafton, stökade då av alla måsten. Tvätt, storstäd och shopping. Julafton firades hos svärmor, med min sambos systrar och allas respektive. Mysigt, och så förbannat god julmat! Dom kan det där! Juldagen då? Den startade vi med julklappsöppning hemma (amanda och antons paket var way to big för att ta med på julafton..), så först kopplades Antons nya tv in. Sen började mecklet. Amanda fick en garderob av oss, typ den största vi hittade.. Det tog oss typ två timmar att skruva ihop den! På köpet sprängdes Amandas yogaboll och min mamma och hennes respektive dök upp mitt i kaoset. Sen hjälptes vi åt att fixa maten, korv, köttbullar, jansson och allt annat småkraffs.. Pappa, min syster Kristin och hennes kille dök upp vid tre, sen hängde vi runt köksbordet typ hela kvällen. Öppnade paket och spelade vårat nya spel och kort! Dagen efter det så var vi en vända till Eskilstuna, Pierre fick ett apple-tangentbord av mig som INTE var kompatibelt med Ipaden. Så vi bytte in det. Big big big mistake, att låta någon annan köpa en sak på sitt kort och sen lämna in grejen. Vi kunde inte få pengar tillbaka, utan fick nöja oss med ett presentkort. Dom kan bara betala tillbaka till det kort man köpt på första gången.... Värdelöst! Hem med en ny yogaboll kom vi iaf. I fredags var vi iväg till Heron, jag och Pierre. Big mistake det också. Att försöka gå på bio i mellandagarna är inte helt enkelt. Förboka gärna biljetterna en vecka innan om du vill ha bra platser. Suck. Det blev en liten sittning på Olearys innan vi åkte vidare till Östberga/Stureby. Åt på en lokal liten krog med mamma och Johannes. Jättegod mat! Sen åkte vi hem igen. Med oss hem hade vi ett gäng filmer och en surfplatta. Ingen Ipad, bara en vanlig, billig, för att se om den fungerar. Det gör den, hyffsat iaf, för mitt ändamål - surfa och blogga! Igår drog Amanda och Jonte iväg på bröllop, vi andra gjorde typ nada.. Beställde mat och kollade på två av dom nyss införskaffade filmerna. Ikväll ska vi se en till! Annars idag så har jag fixat stallet och vi har tvättat.. Lagom aktivitet såhär efter stressen över jul.. Jag har lite pyssel på gång, men det tar jag i ett annat inlägg. Detta blev långt ändån. Hoppas ni alla haft en bra jul och har stora planer för att fira in det nya året på bästa sätt! Jag jobbar. image




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: