Sällskap!

Otroligt. På appen på Ipaden, blogg.se alltså, funkar ju inte någonting alls. Arg, för jag har ingen dator. Så det blir mobilbloggning hädan efter, alltid.

Idag då? Som vanligt blev det inga foton idag. Fast jag lämnade telefonen medvetet i stallet, för jag hade ingen ficka att stoppa den i.

Idag fick vi sällskap av Rebecca och Lillen, för en premiärtur i skogarna! Och huvva, hur tusan ska jag lära mig alla stigar?! Dom går kors och tvärs och fram och tillbaka så till slut tappade jag orienteringen och då var det bara att hänga på dom rutinerade! Zammie skötte sig som perfekt, men hon har lite svårt att gå i skogen, så det får bli en träningsgrej, LYFTA PÅ FÖTTERNA! Och av någon konstig anledning blev hon jättepigg sista biten (trots att hon inte visste att vi var nära hemma..). Så, fokus ligger på att konditionsträna längs alla underbara mjuka grusvägar och rida i skogen och lyfta fötter!

Vi har sån enorm tur här också, dom jagar bara på lördagar i skogarna och söndagar (idag alltså) är det andjakt i ån som ligger bakom stallet. Så vi är väldigt förskonade att inte behöva förpassa oss till ridbanan varje dag hela hösten. Summa sumarum, ridbanan blir det på lördagar.

Imorgon ska hon tömköras och efter det har jag insläppet så jag får pyssla i mörkret, men vad gör det när viljan och engagemanget växer sig starkare för varje dag?

Vi klarade oss från regnet och det hoppas jag göra nästa vecka också! Pleeeeaaaseee...







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: