Kvällspyssel!

Idag tog jag tag i Ninjatvätten!
Det som utan tvekan tog längst tid var att reda ut hennes svans. Finaste svansen som bildat tre olika tokingnuggade kakor av hårtrassel. Mycket ledsen min på mig över den där svansen. Nog för att den fortfarande är tjock och fin men alltså... När det försvinner så mycket hår att man måste tömma borsten tre gånger och sen dessutom sopa upp en rätt stor hög så blir man en aning ledsen i ögat!!
Hennes man är tunn den också, lite hår i nacken har gått av och en dm in på mankammen från nacken är halvlångt bara. Så nu har jag inlett operation "HÅLLEFTERMANOCHSVANS". Så fort flugkräken är borta så ska hennes man flätas och så även svansen i den mån det går. Vill inte att lera och skräp ska få förstöra ännu mer! Blir det inte så lerigt så får det nog vara. Men manen ska pillas med försiktigt när den väl ska redas ut och svansen ska sköljas så fort den är för smutsig. Buhuuuuu... 
Måste tvätta svansen minst en gång till ordentligt med såpa eller annat schampo som tar bort allt fett och smuts. Just nu är den utredd och jag har öst i pälsglans men den är inte helt ren ändån. 

Ninja skötte sig för övrigt som en stjärna, även idag! Hon har fått sina ben spolade en gång tidigare men inte tvättad i övrigt vad jag vet. Nu med kallvatten och ett ojämnt tryck och stråle på vattnet så hade jag lite lätt panik över att hon skulle få panik. Det var bara i början hon tyckte det var rätt oskönt men efter en stund så stod hon helt still och lät mig gno runt schampot och även spola överallt! Inte för att hon slappnade av helt men att hon är så cool gör mig riktigt stolt! Man ska ha shetland!! :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: