Sy-besvär.

Jag har ju fått för mig att jag ska sy ett eget selunderlägg till Ninja. Och nu ställer jag mig frågan - varför!?
 
De enda underläggen jag hittade som jag verkligen tycker om är Mias RS, eftersom de går att beställa i vilken färg man än vill. Men jag har svårt att bestämma mig för vilken färg jag ska ha och så behöver jag ju faktiskt ett selunderlägg idag. Jag vill inte lägga selen direkt på hennes rygg eftersom hon är hyffsat skitig, känns dumt att "förstöra" lädret direkt. Så, jag kom på tanken att sy ett eget. Men alltså, jag kommer tusan inte på hur och var jag ska börja!?!?
 
Det handlar om en fyrkantig platt grej i (i princip) valfritt material. Hur svårt kan det vara?!?!! Det ska vara så enkelt som möjligt eftersom det endast kommer användas nu och att ha att byta med när det andra (som inte är inköpt än) är på tvätt. Jag får tokbeslutsångest om det ska vara ett kantband på, om jag ska sy rutor eller låta det vara enkelt, vilken färg och vilket material. Och så vidare. Och så vidareeeee.
 
Är det någon som har någon ide om hur jag ska göra, ett mönster kanske eller tips på något kring detta? Vad har ni för selunderlägg själva, ni som kör häst!?
 



Katarina
http://saganomensaga.blogg.se/ | 2015-08-15 @ 12:01:09

Kan inte direkt hjälpa dig tyvärr, men var köper man den där Mias-selunderläggen? Murre ska få en riktig tömkörningsgjord nu så då vill jag ha selunderlägg :)

Svar: Kolla på Mias RS, dom har egen sida och jag tror det går att beställa där direkt! där ser man även alla färger på tyg, passpoal och kantband! :)
Emelie Andersson





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: