Bara för att det är i hetluften.

[HELT OFF TOPIC, inget häst alls.. Skutta vidare till nästa inlägg om du bara vill läsa hästrelaterat.]
 
Det som har varit som nån ny typ av era, sen böckerna kom ut. Lite samma hype som Harry Potter. Fast H.P är ju fantasy. Dessa böcker vet jag inte ens i vilket fack man ska stoppa dom.
 
Jag pratar om 50 shades of Grey. 50 shades of darkness. 50 shades of freed. Vad är det som är den jäkla hypen kring dessa böcker? Jag kanske inte ska uttala mig hela vägen, då jag bara har läst den första. Jag köpte boken, när alla (i princip alla) hade pratat om hur braaaa den är. Jag tyckte boken var väldigt bra skriven men fastnade inte så hårt för själva handlingen att jag sjöng hallelulja. Behöver jag nämna att jag inte köpte andra boken? Och inte heller den tredje. Även fast det sägs att Mr. Grey förändras av Ana, att historien slutar på ett bättre sätt, så kommer jag inte vika mig för att köpa eller ens låna de två sista böckerna.
 
Jag kommer förmodligen inte se filmen. Då sätter jag mig hellre och sträcktittar på ALLA Harry Potter, trots att jag inte är speciellt imponerad av honom heller.
 
Glömde kanske nämna att jag i princip bara läser böcker/ser filmer som är baserade på VERKLIGHETEN. Kass fantasi. Mmm.. En aning, men jag överanalyserar precis allting. Kollar ibland på skräckfilmer, är inte speciellt "påverkad" under filmen. Men efteråt, efteråt så blir jag totalt mindfucked av tanken att NÅGON har sån vansinnig fantasi att dom kommer på handlingen i dessa filmer. DET skrämmer mig. Att människor får idéer och inspiration av att se filmer, DET skrämmer mig. Såvida det inte är inspiration från feelgood-filmer då, såklart, haha! Hur som helst, så blir jag lite freaked out av att någon nu kommer efterlikna boken/filmen i sitt eget liv, det värsta är väl ett försök i att vara Mr Grey. Man kan faktiskt fördärva någons liv, speciellt om man inte vet fullt ut vad man faktiskt sysslar med.
 
Vore kul att höra era åsikter om 50 shades, dels för att jag bara har hört dom omnämnas som en gåva från ovan men oftast utan någon vidare förklaring. Ni är duktiga på att precisera era åsikter!
 
 
 
 



Johanna
http://johannaa.horseworld.se | 2015-02-28 @ 10:11:33

Intressant inlägg. Har läst en del åsiktsinlägg om filmen och böckerna, men vet egentligen inte vad det är för nåt. Men enligt vad jag hört så låter det definitivt inte som om det intresserar mig det minsta så jag låter det va. Dessutom är det väl 15 års åldersgräns och jag är 14 så. ;)

Sv; Haha okej. ;) Jag brukar alltid lägga endera strössel eller pärlsocker på.

Svar: Du missar ingenting om du inte läser böckerna/ser filmen, kan jag lova. :)
Oh, strössel, det har jag inte provat. Men måste nog göra det! ;)
Emelie Andersson




Katarina
http://saganomensaga.blogg.se/ | 2015-02-28 @ 11:56:24

Jag tycker böckerna var extremt dåligt skrivna, språket är inget att hurra över. Storyn är väl en vanlig snuskbok, men med för lite snusk, hahahha

Svar: Okej, det kanske jag är beredd att hålla med om. Jag menade lite åt det hållet att den är välskriven så man vill veta mer, vad som händer härnäst liksom. Jag fastnade inte helt för den, eftersom jag ser ett steg längre, i min överanalys. Men hade jag inte gjort det så hade jag nog varit fast också.
Emelie Andersson





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: