En sjuhelvetes dag.

Minst sagt!!
Planen för dagen var att släppa ut hästarna på morgonen och sedan hämta hö på eftermiddagen, plus lite stallpyssel då jag lyckats släpa ut kassarna med hästgrejor till bilen. Och sen göra så lite som möjligt så länge som möjligt.
Utsläpp och stallsysslorna gick galant. Kom hem och tog det lugnt ett par timmar. Upptäckte då att rean på den där symaskinen jag gått och suktat efter, var inne på sista dagen!! Så min sambo, som för övrigt var rastlös, fick ett infall att åka till Eskilstuna och köpa den samtidigt som grabben hans behövde nya skor. Vi skulle egentligen åkt på söndag, men han ville nog vara lite snäll och åka idag så jag fick symaskinen till nästan halva priset! Sagt och gjort så for han iväg och jag pysslade klart lite hemma och åkte sen iväg och hämtade släp och sedan höbalar.
När jag kommit halvvägs till stallet ringer min sambo, med andan i halsen och berättar att han står på E20 med en död bil, hoppandes att jag var klar med höhämtningen. Det blev lite mer bråttom då kan man säga. Men allt löpte väl med höet åtminstone.
Tillbaka med släpet och hem och hämta en bogseringslina, då hade de fått igång bilen igen så pass att de kom av motorvägen iallafall. Bogsera bilen till garaget och sen hem. Puh!!!
No more SAAB här.. Förmodligen är det oljepumpen som sagt upp sig och motorn har nypt. Får kolla närmare på det på måndag när det finns tid, eller köra den direkt till skroten. Kommer ärligt sakna den bilen. Säger så om nästan alla våra bilar, men man satt förjäkla bra i den och den gick bra tills den dog. Ah ja, vad är väl en bal på slottet?!
Jag har iallafall fått hem hö och en sprillans ny symaskin! 💜




Isabelle Johansson
http://isabellejohansson.se | 2015-01-31 @ 10:56:45

Oj då ;) Hoppas på en bättre dag idag då!

Svar: Haha ja verkligen!!!
Emelie Andersson





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: