En snabbvisit vid datorn!

Har tagit det väldigt lugnt med bloggandet, som synes. Jag kände att jag behövde tid off. Egentligen borde jag ha tagit tid off, från allt. Meeen nä, inte riktigt.
Hästarna har fått vara, speciellt i värmen som var. Molly blev helt svettblank bara av att gå över stallplanen. Kanske nackdel med att vara svart och för rund om magen? Jag känner inte att det finns någon anledning att "plåga" både sig själv och hästarna i värmen, jag rider ju inte direkt på nån tävlingsnivå och har ingen av tjejerna i någon sorts kondition, så det kan verkligen vänta. Dom har mått gott av det och nu ska jag köra ett rejält bad, av åtminstone den lilla, hon kliar sig i nacken och man känner bara man tar i henne var som helst att pälsen är väldigt skitig, sträv och fet. Usch! Molly kliar sig inte och har faktiskt hållt sig hyffsat ren, men hon ska få bada vad det lider också.
 
The news här, är att jag har shoppat på Hööks, vilket jag visade i något tidigare inlägg. Fick dock byta en grimma och lämna tillbaka ena paret skydd då bägge var för små. Grimman var i storlek shetland (enligt hööks) men den var tokliten och gick inte ens att dra bakom öronen. Bytte mot en större grimma, plus en till grimma, båda i lila (superfint på svart häst!) och så skydden bytte jag mot vanliga senskydd i turkos (dom billigaste och absolut inte skitsnygga men det ska vara praktiskt), så jag har nåt annat än vita att sätta på benen. Kom dessutom på i efterhand att dom matchar grimman jag köpte till Molly. Hahah!
  
 
 
Sen har jag även beställt en sele nu också, en sele till lilla Ninja! Äntligen!!! Hade rejäl ångest kring det där med sele (och då menar jag rejäl...) och lusade precis hela internet efter selar, alla svenska sidor och så även ebay. Fiifan vad det var svårt att välja och sen, när jag väl bestämt mig så hade INGEN butik någon sele hemma och leveranstiden var till hösten typ. Det enda bekymret nu är att den inte är så stilren som en del andra selar, men jag ville ha en i läder som inte var svindyr. Och sen hade jag ångesten kring selen jag visat i ett tidigare inlägg som ni hittar här, den bruna från Driveout. Brunt är sjukt svårt att matcha med annan brun utrustning, plus vagn.. Så jag bestämde mig till slut för att hålla mig till svart! Så, det blev en svart standardsele. Hoppas den kommer fungera bra för oss! Nu väntar jag spänt varje dag vid brevlådan! Hoppas den dimper ner nu när det fortfarande är svalt ute, så vi kan ge oss i kast med att prova den och börja träna!
 
Jag har också bestämt mig för en tripp ner till Ullared och gå på varuhuset Gekås och lusa hästavdelningen där! Konstigt nog så känns det som att jag egentligen inte behöver mer hästgrejor.. Men.. Jag saknar fortfarande täcken till båda hästarna, Ninja ska få ett regntäcke bara så det inte blir sån katastrof som i vintras med blöt päls och ja, Molly ska också få ett regntäcke, som håller tätt. :) Sen är det ridskor/stallskor, handskar och lite sånt som behöver uppdateras!
 
Jag ska i veckan dra igång ett syprojekt, på inspiration från en tjej på FB. Ska visa sen vad och hur det blev! Annars ramlar dagarna på, vi åker omkring o hälsar på släkt och vänner och har även varit runt och kikat i affärer mm. Sånt som man orkar och hinner göra utan att förbruka en hel dag.
 
Hoppas ni har det bra i sommarvärmen (som iofs försvann..)!
 



Divorce your horse
http://divorceyourhorse.blogg.se | 2015-07-07 @ 17:40:32

Roligt att du har beställt sele :)

Svar: Jaaa äntligen. Ångrar mig lite att jag inte köpte nån dyr sele, men ska ju bara ha för hemmabruk och kanske bara ett par dagar i veckan. Får jag blodad tand så köper jag en ny! Nu är det bara en rockard som saknas. Och säkert kommer saknas ett tag till, är för snål för att köpa en ny för typ 10 lappar och det finns nada till salu i mina krokar... :(
Emelie Andersson




Neapocalypse och tinkerhästen Clooney
http://neapocalypse.se | 2015-07-07 @ 23:02:56

sv; ja verkligen! Det var som att HON som TRÄNARE blev förolämpad av att jag kom dit i grimma. :(





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: