Häst på rätt ställe!

Puh!
Har sprungit omkring hela förmiddagen, fram och tillbaka mellan hagar och stall. Nu står tjejerna i sin gamla vinterhage, där strömförsörjningen går direkt från väggen och inte ett batteri. Batteriet står på laddning och jag ska skrapa fram ett batteri som man kan ha att byta med när det andra behöver laddas, misstänker dock att det tilltänkta batteriet också behöver laddas.
Hästarna var väl måttligt intresserade av att gå i sin gamla hage, men det fanns gott om mat där, så det är inget som oroar mig. Däremot känns det väldigt oroande att Ninja har börjat kliva ut ur hagen vid betet. Nog för att hon står kvar vid hagen, men frågan är ju varför hon kliver ut från första början? Det fanns ingen el, nej. Men jag tror hon har tröttnat eller så finns det inte tillräckligt med mat kvar för att hon ska vara nöjd. Jaja, det kan jag spåna på i en oändlighet. Batteriet laddas nu och imorgon sätter jag tillbaka det och släpper ut dom där igen. Med grimmorna på! (Ännu en sak som oroar mig.. Gillar inte att ha grimma på i hagen.) Sen är det bara hålla tummarna att hon står kvar! Gör hon inte det måste jag tänka om.
 
 
 
Nu sitter jag och har genomgång av internet igen, lusläser varenda hästbutik. Är det någon som har något tips på bra saker från specifika butiker? Det behöver inte vara några värsta märkesgrejorna, utan ser gärna tips på allt möjligt och nån liten kommentar om hur grejorna funkar för er!
Ännu trevligare är det om det skulle vara nån rea, som jag missat! Ös på med förslag!
(Har kollat Hööks, Börjes, Horze och Horsemeup)
 
 



yrsa
http://wildhoofbeats.se | 2015-06-11 @ 16:26:46

Haha låter bekant det där ;)
Dom gör det för att dom kan :P

Svar: Jo, något åt det hållet. Men nu är det el igen och hon har fått känna på tråden iallafall två gånger som jag sett. Mindre nöjd ponny.
Emelie Andersson





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: