Igen.

Jaha, där var dom igen.. I sin vinterhage. 
Var precis på väg ut till stallet när jag fick samtal igen, om att Ninja funnit sig en väg ut ur hagen. 
Något tröttsamt. Elen fungerar bara första metrarna från aggregatet sen tar allt grönt vid, det har växt upp för mycket och trycker bort trådarna och leder elen rakt ner i backen istället för vidare genom tråden.
Nu får de gå i sin vinterhage tills vidare. Jag har ingen möjlighet att slå ner gräset så det verkligen börjar fungera igen. Förutom med lie men det skulle ta mig flera dagar och jag är ändån inte säker på att allt kommer fungera ändån. Skulle behöva fixa om hela staketet i såfall. Vilket känns som att man hade behövt göra från början!
Jaja, det finns massor av gräs i vinterhagen och mycket bättre el också, direkt från väggen.

Jag tänker så det knakar här, behöver en mer hållbar lösning och jag vetetusan vad det skulle vara. Hon har inte ens rört staketet på hela vintern, då hon borde gjort det eftersom dom inte hade fri tillgång på mat då och en platt hage med is och snö måste vara bra mycket tråkigare än ett stort sommarbete. Kan jag tycka iallafall. Jag får fundera vidare helt enkelt, nu kan jag vara lugn en stund iallafall.





Oslofru
http://www.oslofru.com | 2015-06-22 @ 16:38:50

Så fina bilder :) Tänkte bara att jag skulle tipsa dig om en tävling som pågår på min blogg just nu där man har chans att vinna en valfri klocka från Deevotion till ett värde av 1200kr!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: