Lite semesterplaner!

Nu kör vi igång med två veckors semester (nästan iallafall, jobbar igen nästa fredag), sen är det jobb fredag, lördag o söndag hela sommaren. Resterande dagar är helt lediga!
Har haft lite diskussioner med familjen vad vi ska hitta på i sommar. Och än så länge är en kryssning bestämd, en tripp till Ullared och en hotellövernattning nånstans i Sverige. Sen kanske ett besök på Gröna Lund blir aktuellt också men det är inte helt bestämt än.
Planerna kring hästarna är först och främst att åka till Tärnsjö och köpa en sele till Ninja, det blir en dagsutflykt antingen den här veckan eller nästa. Samtidigt kommer det att bli något besök på någon hästsportsbutik för diverse annat kraffs som jag behöver.
Utställning för Ninja kommer bli uppskjutet till senare i år, funderar på Skogslotten den 31 oktober istället för den i Sala nu i sommar. Då känns det som vi verkligen har tid att träna och få lite annan form än den här sommarformen... ;) Ninja ska även påbörjas inkörning. Vi har ju tömkört flera gånger nu och hon är verkligen cool med det även om framåtbjudningen inte är 100 ännu, men jag ser det hellre så än att jag har en ponny som springer i halvt panik och stressar.
Molly kommer få sommarlov ett tag till, så jag hinner starta upp Ninja med inkörningen. Jag vill inte ha pressen på mig själv att bägge två ska gå varje dag, så då tänkte jag att det passar bra att börja med lilltjejen. Molly har inte ont av att stå heller, snarare tvärtom nu när de går ute dygnet runt! När jag skrittat igång henne igen så ska vi åka på träning och rida långturer rakt ut i skogen. I höst ska hon vara helt igång och då kommer jag fortsätta träningarna lite mer seriöst.
 
Ungefär så. Får se hur långt planeringen håller. Vill ju vara ledig och ta det lugnt lite grann också! :)
 
 



Katarina
http://saganomensaga.blogg.se/ | 2015-06-17 @ 09:39:11

Låter som trevliga planer för semestern :)

Svar: Ja, lite lagom för en hemtam själ.. ;)
Emelie Andersson





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: