Routerkrångel.

Har en hel drös utkast jag vill pilla iordning och publicera, men som vanligt, så har tiden inte räckt till. Och när jag väl fick tiden att funka lite varje dag så började vårat internet att krångla. Inte själva uppkopplingen men wifi:t. Ingen av våra mobiler eller bärbara datorer fungerade och var väääääldigt slöa, det tog en evighet att öppna en internetsida. Så jag gav upp.
Idag var vi och köpte en ny, mycket mycket bättre router på Elgiganten. Och tro mig, ingen jublar mer än jag! Äntligen vågar jag starta datorn utan att oroa mig för att få vredesutbrott deluxe och hjärtsnörp. Det fungerar hur bra som helst och man märker att det är snabbare nu när man använder datorn!! Finally!!
 
Det tråkiga idag var att regnet började ösa ner när jag varit en stund i stallet, lagomt till jag värmt upp Molly på ridbanan iförd tömkörningsutrustning så gick det inte längre. Det blåste dessutom storm så varje gång man fick vinden i ansiktet så piskade regnet ännu hårdare, inte speciellt skönt alls. Det enda vettiga är att vi iallafall rörde på oss en liten stund för att gå loss eventuell träningsvärk sen igår. Man kan gott säga att det blev ett bra skrittjobb iallafall! Jag hade egentligen planerat att rida ut, men kände på blåsten redan innan jag åkte till stallet att det skulle vara att ta sig vatten över huvudet med tanke på Mollys nerv. Mycket riktigt, när jag släppt ut tjejerna så körde dom rejs, i säkert 45 minuter. Så, hon var ju redan uppvärmd för tömkörningen egentligen men dom 30 minuter vi hann vara på ridbanan innan jag nästan frös sönder i ansiktet gjorde sig väl, om inte för skrittjobbet så för rutinen att göra något, motioneras och få in rutinen på att vara ensam inne och så vidare.
 
Ikväll är jag solo hemma, så ska verkligen fixa alla mina utkast så nu ska jag försöka hålla bättre uppdatering ett tag framöver! :)
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: