#Viktigt i stallet

Alla har vi väl något i stallet vi absolut inte klarar oss utan?
 
Jag har flera grejor, men tänkte ta dom viktigaste i ett inlägg här.
Det jag användet mest i stallet är mina handskar! Det har jag en uppsättning av, ett par som används vid ridning och några andra par som används när man gör skitgörat! Något jag saknar är mina Roecklhandskar. Dom var outstanding men så när jag började använda dom när vi skulle fixa staket och annat så gick dom sönder väldigt fort. Så jag kommer köpa ett nytt par som BARA ska användas när jag rider. Tråkigt nog finns inte modellen jag hade, kvar på marknaden längre men det finns säkert någon modell som motsvarar de jag hade.
 
Nummer två som är viktig för mig i stallet är en bra spångrep. Avskyr de gamla kantiga, nu är det bara dom med rundade kanter som funkar för mig, köpte mig en rosa sist vi var på Hööks. Gillar att mocka, det är lite som terapi. Men att stå och peta med en halvtrasig och gammal grep gör mig bara irriterad.
 
Något med hästarna då? Jo.. Jag värdesätter mjukt läder, otroligt mycket. Så mina putsgrejor är lika viktiga som att låta hästarna få rent vatten varje dag. När tränsen är smorda och mjuka så behöver jag inte ha dåligt samvete gentemot hästarna iallafall!
Sen är rena schabrak också oslagbart. Jag använder bara schabraken två, tre gånger innan dom åker på tvätt. Kanske därför jag har onödigt många, men det går åt när man rider regelbundet! Nu har vi tyvärr ingen tvättmaskin i stallet, men det brukar lösa sig med tvätt av hästgrejor ändån.
 
Skulle nog kunna rabbla upp en hel lång lista med saker som jag tycker är viktigt, men dessa är de jag värderar mest. Helt klart!
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: