Nattliga funderingar..

Tjo Hej! 

As usual är jag vaken nu. Jag kan för allt i livet inte trötta ut mig såpass att jag sover en hel natt. Kommer inte ens ihåg när jag fick en hel natts sammantagen sömn!?

Jeje, igår och idag har vi iallafall lyckats peta in 1,5 ton hö i småbalar. Klapp på axeln till oss!! Skönt att ha det på plats och åtminstone första delen av vintern säkrad! Vi ska hämta storbal sen, några åt gången, eftersom de är lite tunga att lyfta upp så får de stå i utrymmet utanför sadelkammaren och där får inte så många plats.


Jag är lite besviken, fick hem min sadel förra söndagen men har fortfarande inte suttit i den. Saknar att rida son tusan!  Men allt har ramlat på oss på löpande band så jag har inte haft ork att ens bry mig om att rida. 
Gillar inte att rida när jag är trött eller på dåligt humör, för jag är rädd att påverka hästen negativt och Molly är den sista med sina nerver, som behöver det. Då kan jag låta det va så länge.
Nu ska jag bara gräva fram en ullpadd, som ligger i mina gömmor hos pappa. Men det har både blivit glömt och så har jag haft fel nycklar med mig, så jag har inte kunnat komma in. Imorgon ska jag försöka göra ett tappert försök!

Ikväll satt jag och höll Yrsa sällskap när hon masserade Molly och lite på Forysta. Det är fantastiskt att se hur hästarna njuter och tar till sig av behandlingen!
Nähä. Försöka blunda en stund så jag orkar med ytterligare en dag!


Som ni ser så var även Ninja med på ett hörn och kikade!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: